Rozpiętość tematów poruszonych podczas III Kongresu Polskiej Siatkówki Młodzieżowej jest duża. Wśród omawianych na wykładach i panelach kwestii były też nowości. Po raz pierwszy w ramach kongresu swoją prezentację przedstawił Wydział Marketingu Polskiego Związku Piłki Siatkowej.
- Jako związek i jako wydział idziemy do przodu i musimy mieć świadomość, że bez pewnych działań niektórych rzeczy się nie zrobi. W siatkówce młodzieżowej właściwie już teraz jest taka sytuacja: są nowe nośniki, media i nawet bardzo młodzi zawodnicy promują swój wizerunek – mówił Przewodniczący Wydziału ds. Młodzieży PZPS Tomasz Paluch.
W swoim wykładzie „Metody pozyskiwania sponsorów” Dyrektor Marketingu PZPS Justyna Tkaczyńska miała za zadanie po pierwsze w skondensowany i jednocześnie przystępny sposób przekazać podstawową wiedzę dotyczącą sponsoringu sportowego. – Treść musi być przygotowana z myślą o słuchaczach, a to nie jest grupa, która zajmuje się marketingiem na co dzień. Zaczęliśmy od tego, czym sponsoring nie jest, bo jest wiele potocznych i błędnych wyobrażeń na ten temat. Uważa się go czasem za rodzaj filantropii, dostępnej tylko dla dużych firm, albo sądzi się, że efektywność sponsoringu jest niemierzalna. Nic bardziej błędnego. – podkreśliła prelegentka.
Tematem drugiej części wykładu była praktyczna wiedza dotycząca nawiązywania relacji sponsorskich („5 kroków do pozyskania sponsora”) i przygotowania ofert. Na koniec dyrektor Tkaczyńska przedstawiła uczestnikom dane obrazujące rynek sponsoringu w Polsce.
Konkretne, pragmatyczne informacje w oczywisty sposób najbardziej interesowały audytorium. – Wszyscy chcą mieć jakiś wzór działania, z którego można by w praktyczny sposób korzystać – użyć pewnych dobrych wzorców aby w jakikolwiek sposób napisać np. ofertę sponsorską dla danej firmy, jak w ogóle się do tego zabrać. Po prostu podstawy – i to wszystko było bardzo fajnie przedstawione – komentował tuż po wykładzie Tomasz Paluch.
Rzeczywiście, spora grupa słuchaczy prosiła po wykładzie o udostępnienie materiałów. - Myślę, że uczestnicy są z zadowoleni – zakończył Tomasz Paluch.