SPONSORZY GŁÓWNI

Oficjalny Partner Serwisu

JU, 16 października 2013

Sport – Biznes – Gospodarka – Najlepsze praktyki, to przedmiot kolejnego spotkania panelowego, które odbyło się na Stadionie Narodowym. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele środowiska sportowego, biznesowego i naukowego. Wśród zaproszonych był prezes Polskiego Związku Piłki Siatkowej, Mirosław Przedpełski.

Sport – Biznes – Gospodarka – Najlepsze praktyki, to przedmiot kolejnego spotkania panelowego, które odbyło się na Stadionie Narodowym. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele środowiska sportowego, biznesowego i naukowego. Wśród zaproszonych był prezes Polskiego Związku Piłki Siatkowej, Mirosław Przedpełski.

Organizator – THINKTANK, polski ośrodek analityczny oraz centrum dialogu w specjalnym raporcie zauważyli, że mimo kryzysu ekonomicznego wartość budżetów zaangażowanych w marketing i sponsoring sportowy w roku 2012 rosła i osiągnęła kwotę 2,5 mld. złotych. Eksperci przewidują, że w ciągu kilku lat kwota ta może ulec podwojeniu. Wyzwaniem dla organizatorów sportu w Polsce jest przygotowanie profesjonalnej oferty dla sponsorów. Biznes z kolei musi wyżej pozycjonować sport i aktywnie uczestniczyć w jego zmianach, które sport polski czekają w najbliższych latach.

Przykładem systemowych zmian, które już się dzieją jest Polski Związek Piłki Siatkowej realizujący pionierski i bardzo rozległy Program Upowszechniania Sportu wśród Dzieci i Młodzieży w zakresie Piłki Siatkowej, którego jednym z rezultatów są Siatkarskie Ośrodki Szkolne. Między innymi mówił o tym w swoim wystąpieniu prezes PZPS, Mirosław Przedpełski. – Program uruchomiliśmy w ubiegłym roku z rezerwy budżetowej. Teraz realizowany jest z środków Ministerstwa Sportu i Turystyki. Dzięki temu, że to rozwiązanie systemowe w procesie siatkarskiej edukacji pod okiem 350 profesjonalnie przygotowanych nauczycieli uczestniczy 4,5 tysiąca dziewcząt i chłopców ze 136 szkół. Wszyscy oni otrzymali niezbędny sprzęt i materiały dydaktyczne.  To przykład pozytywnego zaangażowania państwa sport, ale to zaangażowanie jest za małe. Na bazie naszych doświadczeń powinny być uruchomione podobne programy dla innych dyscyplin, szczególnie dla gier zespołowych.

Prezes PZPS poruszył także kwestie związane z marketingiem sportowym oraz rolą państwa w kształtowaniu postaw prosportowych. – Polska nie wykorzystuje dostatecznie sportu, jako dźwigni międzynarodowej promocji i marketingu. Budżet w tym obszarze jest rozproszony. Euro 2012 nie zostało w pełni wykorzystane w tym zakresie. Przed nami przyszłoroczne mistrzostwa świata mężczyzn w siatkówce, które powinny być poważną formą globalnej prezentacji naszego kraju.

W dyskusji wzięli także udział Marcin Herra – prezes spółki PL2012+, Wiesław Kaczmarek – prezes Polskiego Związku Żeglarskiego, Adam Soroku dyrektor departamentu sportu wyczynowego MSiT, Leszek Kurnicki – dyrektor wykonawczy ds. marketingu PKN ORLEN, Czesław Lang – dyrektor generalny Lang Team, Paweł Oboda – dyrektor departamentu Komunikacji Społecznej i CSR KGHM Polska Miedź S.A., Anna Solarek – public affairs&communications Coca - Cola, Henryk Szost – przedstawiciel grupy sportowej ORLEN, Jakub Szumielewicz – członek zarządu, dyrektor wykonawczy Legii Warszawa.