SPONSORZY GŁÓWNI

Oficjalny Partner Serwisu

Katarzyna Porębska/Janusz Uznański/fot. Piotr Sumara, 5 lipca 2015

Kinder+Sport to program przygotowany przez Grupę Ferrero w celu promowania aktywnego stylu życia. Marka Ferrero wspiera rozmaitą aktywność sportową, chcąc w ten sposób podpowiedzieć młodym ludziom, jak prowadzić zdrowy tryb życia i skąd czerpać wzorce.

Kinder+Sport to program przygotowany przez Grupę Ferrero w celu promowania aktywnego stylu życia. Marka Ferrero wspiera rozmaitą aktywność sportową, chcąc w ten sposób podpowiedzieć młodym ludziom, jak prowadzić zdrowy tryb życia i skąd czerpać wzorce.

Program powstał w latach 90. Jako projekt wspierające markę Kinder. Jego przekaz od początku był taki sam – dążenie do radosnego rozwoju dzieci i młodzieży. Szybko okazało się, że jego popularność przekroczyła granice kontynentu, stając się dla wielu początkiem sportowej pasji. Grupa Ferrero zdała sobie sprawę, jak wielką radość niesie ze sobą Kinder+Sport, dlatego formalnie uznano go za jeden z czterech filarów odpowiedzialności społecznej.

Podczas sobotniej konferencji prasowej w Krakowie z mediami spotkali się kreatorzy i realizatorzy tej niezwykle cennej idei, mającej już niezaprzeczalnie wymierne efekty.

– W Krakowie równolegle do rozgrywek Ligi Światowej odbywa się turniej, w której bierze udział blisko 1500 dzieciaków. Aktywnie uczestniczą w rozgrywkach Kinder+Sport. To są przyszli następcy naszych mistrzów świata i srebrnych medalistek z Igrzysk Europejskich z Baku. Bardzo dziękuję firmie Ferrero, która wspiera polską siatkówkę. Jestem przekonany, że polska siatkówka dzięki temu turniejowi będzie jeszcze bardziej popularna – powiedział Paweł Papke, Prezes Polskiego Związku Piłki Siatkowej.

W założeniu program ma mieć globalny charakter, zachowując zasadę odpowiedzialności i spójności. Dlatego jednocześnie prowadzone są działania lokalne - tam właśnie powinno rozpoczynać się włączanie aktywności fizycznej w codzienne życie rodzi, przy zwróceniu uwagi na potrzeby i specyfikę danej społeczności.

Bardzo dziękuję Prezesowi Polskiego Związku Piłki Siatkowej, który nas wpiera przez te wszystkie lata. Dla nas to już jest ogromny sukces. Program Kinder +Sport jest obecny w 20 krajach, dotarliśmy do więcej niż czterech milionów dzieci. Ponad 2 200 000 dzieci wzięło udział w różnych grach, współpracujemy z 40 związkami sportowymi, z 3 komitetami olimpijskimi. Mamy 18 dyscyplin, i ponad 80 ambasadorów jak nasi przyjaciele. Celem głównym programu jest zachęcić dzieci do uprawiania sportu i prowadzenia zdrowego trybu życia – powiedział Enrico Bottero, Dyrektor Generalny Ferrero Polska.

Małgorzata Szleszyńska, Dyrektor PR Ferrero Polska dodała, że Kinder+Polska jest największym na świecie przedsięwzięciem siatkarskim dla dzieci i ma jasno zdefiniowane cele. – Pragniemy by uświadomić młodym ludziom, że przyszłość to ruch, to aktywność. Wierzymy bowiem głęboko, że aktywnemu dziecku łatwiej będzie wyrosnąć na aktywnego dorosłego. Inspirujemy młode pokolenie do kultury ruchu, jako zasady radosnego życia. Ułatwiamy dzieciom dostęp do aktywności fizycznej na całym świecie – wyjaśniła. – Cieszymy się, że Polski Związek Piłki Siatkowej miał zorganizowany system rozgrywek w mini siatkówce. To już XXI edycja rozgrywek, którą wspieramy od ośmiu lat i rozwija się kwitnąco – dodała Małgorzata Szleszyńska.

Ambasadorami Kinder+Sport w Polsce jest Piotr Gruszka oraz Sebastian Świderski. – Dla mnie to ogromna radość, że tak duża liczba dzieciaków bawi się w siatkówkę. Będę powtarzał, że jeśli ktoś ma pasję to powinien ją realizować, należy robić to co się kocha. U tych dzieciaków to widać. Cieszę się, że mogę w tym projekcie uczestniczyć, bo to może być początek pięknej kariery – wyznał Sebastian Świderski.

Z kolei Piotr Gruszka od kilku już lat włącza się aktywnie w promocję Kinder+Sport. – Od kilku lat pomagam Sebastianowi w tym projekcie. Teraz jestem oficjalnie ambasadorem i jestem z tego powodu bardzo zadowolony. To fantastyczne przedsięwzięcie wyrwać dzieci z domu, od komputera. Cieszymy się, że te dzieciaki wybrały siatkówkę, sport, który kochamy i przy którym zostaniemy jeszcze długo. To jest piękne w tym wszystkim. Cieszmy się, że mamy taki program i ludzi, którzy chcą wspierać tę ideę – podkreślił Piotr Gruszka.

- Pamiętam, że w pierwszej edycji Kinder+Sport mieliśmy 3 000 uczestników. W tegorocznej 41 000 a w ciągu ośmiu lat ponad 1 200 000 osób miało bezpośredni kontakt z programem. To najlepiej świadczy o rozmachu i zapotrzebowaniu na siatkówkę w Polsce. To największa nagroda dla nas organizatorów – powiedział Jakub Malke, współorganizator turnieju. – W tym roku nagrodą dla zwycięzców będzie wyjazd na największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie promocyjne świata – Expo. Feerero zaprezentuje swój program Kinder+Sport i nie jest przypadkiem, że pawilon Ferrero będzie sąsiadować z pawilonem Polski – dodał Jakub Malke

Paweł Papke przypomniał, że Ferrero wspiera także cykl Orlik Volleymania a w sierpniu podczas Grand Slam w Olsztynie przeprowadzi Campy dla dzieci w siatkówce plażowej.

Program objęty jest patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej i Ministerstwa Sportu i Turystyki. Turniej Finałowy edycji 2015 Kinder+Sport odbywa się w Krakowie od 2 do 5 lipca.

 

Szczegóły Turnieju na stronach:

http://www.kindersport.pl/

http://kinderkrakow2015.pl/